1403-04-12 11:40
673
0
90560
یک روزنامه‌نگار گلستانی مطرح کرد:

رابطه مشارکت مردم در انتخابات با بنزین ۲۵ هزار تومانی

یک روزنامه‌نگار گلستانی؛ رابطه مشارکت مردم در انتخابات با بنزین ۲۵ هزار تومانی را تشریح کرد و گفت: شوک درمانی در هر مقوله و مبحث چاره کار نیست و عوارض جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.

وحید حاج‌سعیدی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» اظهار کرد: در میان همه فرایندها و مناسبت‌های اجتماعی، انتخابات از اهمیت و جایگاه رفیعی برخوردار است و این مقوله صرفاً یک رویکرد یک وجهی سیاسی نیست.  

وی تاکید کرد: بدون شک لایه‌های گسترده انتخابات در حال و آینده نظام و حاکمیت تاثیر مستقیم دارد و هر بخش از این فرایند نیازمند تحلیل، مداقه و بررسی‌های دقیق است.  

این روزنامه‌نگار گلستانی با اشاره به اینکه صرف نظر از سایر لایه‌های باز فرایند انتخابات، شرکت و حضور مردم در صحنه دارای معانی و تعابیر گوناگونی است، افزود: از منظر اقتصادی می‌توان ادعا کرد که جمع کثیری از ۴۰ درصد شرکت‌کننده خواستار تحول در اوضاع اقتصادی و معیشتی هستند و در سوی دیگر بخشی کثیری از ۶۰ درصد واجد شرایط دیگر در اعتراض به وضع اقتصادی موجود از حضور در پای صندوق امتناع ورزیدند!  

حاج‌سعیدی گفت: بنابراین کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی نامزدهای انتخاباتی باید توجه داشته باشند ارائه طرح‌ها و برنامه‌های پیشنهادی اقتصادی، علاوه بر نقش پ رنگ در تضمین سبد انتخاباتی، یک عامل تعیین‌کننده در حضور یا عدم حضور مردم در پای صندوق‌های رای نیز خواهد.

وی توضیح داد: با وجود پروسیجرها و راهکارهای متعدد درمانی در مقوله اقتصاد، بسیاری از کارشناسان از جمله عبدالعلی‌زاده رئیس ستاد پزشکیان جراحی اقتصادی را به عنوان اولین و دم دستی‌ترین راهکار در راستای توسعه و تحول در اقتصاد کشور مطرح می‌سازند و در نظر دارند با افزایش نرخ بنزین تا ۲۵ هزار تومان، کسری بودجه ناشی از مشکلات تلنبار شده چند دهه اقتصاد کشور را ساماندهی کنند!  

این روزنامه‌نگار گلستانی تاکید کرد: بدون تعارف اقتصادی که در طی چند دهه به صورتی نامتوازن و سرطانی دچار بیماری‌های متعددی شده است تا جایی که عده‌ای برای سیر کردن شکم باید در سطل‌های زباله سیر کنند و جمعی دیگر در خرج کردن ثروت‌های بادآورده و یک شبه با چالش مواجه هستند، با جراحی فوری و افزایش قیمت حامل‌های انرژی نه تنها بهبود نمی‌یابد بلکه دچار عوارض پس از عمل جراحی نیز خواهد شد.  

حاج‌سعیدی گفت: در حقیقت اقتصادی که در طول سالیان دچار معضلات عدیده و مزمن شده است، باید با شیب ملایم و برنامه‌های پیوسته به مسیر اصلی بازگردد و شوک درمانی در هر مقوله و مبحث چاره کار نیست و عوارض جبران ناپذیری همراه خواهد داشت.  

وی افزود: بر همین پیوست جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی درباره تغییر قیمت بنزین در این خصوص گفته بود که اولویت نخست بهینه‌سازی است و اولین نگاه باید تحقق این برنامه باشد؛ در حوزه قیمت بنزین سرمایه اجتماعی و مشکلات مردم را هم باید در نظر بگیریم، شوک قیمتی تبعات زیادی دارد، اگر کمک کنیم بهینه‌سازی اتفاق بیفتد عملا مشکل سوخت حل می‌شود.

این روزنامه‌نگار گلستانی توضیح داد: گزارش افزایش قیمت بنزین در آبان ۹۸، خصوصا با رفتارهای رئیس دولت دوازدهم مبنی بر ادعای بی‌اطلاع بودن وی و در نظر نگرفتن مشکلات مردم، موجی از نارضایتی را بین عده‌ای از مردم ایجاد کرد و دشمن نیز با سوءاستفاده از این فرصت ایجاد شده، تلاش کرد امنیت ملی کشور را در معرض تهدید قرار دهد.

حاج‌سعیدی گفت: امید است کارشناسان و مشاوران اقتصادی نامزدهای انتخاباتی تبعات و اثرات پیشنهادات اقتصادی مطرح شده در برنامه‌های نامزدهای خود را در نظر بگیرند و آینده کشور و نظام را با طرح‌های سوفسطایی و آسیب زا دچار چالش و بحران نسازند.

انتهای خبر

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.